© miedzyzdroje.tv

Trwa sztuczne zasilanie plaży w Międzyzdrojach piaskiem pobranym z Zatoki Pomorskiej (refulacja). Do całej operacji potrzebne będzie około 300 000 m3 piasku z dna morza. Proces wysypania materiału na odcinku od Przystani Rybackiej do zejścia J (orientacyjnie 411.7 km – 414,3 km wg kilometrażu wybrzeża) potrwa do 15 czerwca 2021 r. Międzyzdrojska plaża zostanie poszerzona.

Piasek, który długo leżał na dnie morskim, a teraz jest nanoszony na międzyzdrojską plażę, musi zostać natleniony. Dopiero wtedy powróci jego naturalny kolor.

Refulacja to prace mające na celu poszerzanie oraz ochronę plaży, terenów brzegowych, wysp, portów i torów podejściowych itp. Polegają na przetransportowaniu (przepompowaniu) m.in. z pogłębiarki rurami lub szalandą piasku z dna morza (akwenu) na plażę i rozgarnięciu go przez maszyny budowlane.

Co na to Burmistrz Międzyzdrojów?


58 KOMENTARZE

  1. Patrząc na to coś co kiedyś było plażą może trochę kamienistą ale zawsze plażą a teraz bardziej przypomina jakby to było miejsce gdzie jest wylewany szlam. Górnicy mogą się do tego miejsca zniechęcić bo kolorem przypomina hałdę z odpadami kopalnianymi a oni chcieliby zobaczyć piękny jasny piasek i czyste morze. A wyszło jak zwykle jak się chce tanio i bez pomysłu coś zrobić. Brawa dla burmistrza i radnych.

  2. Refulacja jest dla turystów. dobrze. dla przyrody w Międzyzdrojach nie ma miejsca. Refulacja nie była potrzebna. Powodem zmian ostatnich jest molo, znowu człowiek, ale co tam. A i przy okazji, ten piasek Panie Nowy burmistrzu jest za drobny na Międzyzdroje. Fajnie, że Pan jest ogarnięty bardziej niż poprzedni. Ale to nie wszystko. a na koniec jeśli macie więcej turystów, to sprzątajcie po nich także w kierunku Lubiewa, na wiadomej plaży. Niestety nie mam czasu by więcej napisać. Polecam się prywatnie do rozmów bawar1@wp.pl. Od 23 lat prowadzę badania na tym terenie. Tomek

  3. Molo w Międzyzdrojach to największa porażka. To co tam się znajduje faktycznie jak bazar turecki. Molo zdewastowane i dawno nie widziano tam żadnego remontu. Przejście pod molem śmierdzi moczem totalny syf.

  4. Według Burmistrza Międzyzdrojów zasilenie plaży na odcinku od bazy rybackiej do zejścia “J” -budynek uniwersytetu-powinno zostać ukończone ok. 1-go czerwca, do dnia dzisiejszego zostało wykonanych ok.60% zakładanych prac. Burmistrz nie mówił nam prawdy przekazując termin ukończenia prac ,wykonanie ich w ciągu ok.10-ciu dni jest niemożliwe ,w dalszym ciągu wielu prowadzących działalności gospodarczą na plaży nie może jej wykonywać, decyzją Urzędu Morskiego przy pełnej wiedzy Urzędu Gminy zostało ograniczone im prawo do terenu jaki dzierżawią z powodu prac hydrologicznych które, nie zostaną wykonane tak jak zostały zaplanowane w marcu.

    • planowanie, a wykonanie przy zmiennych warunkach pogodowych, b raku osadu to co innego. Osad użyty to muł! i tak zabierze sztorm jesienia, który będzie. Dziękuje. Bawcie się dobrze tam.

  5. Jeśli chodzi o molo, to zabudowanie go budami robi koszmarne wrażenie tandety, kiczu i wszelkiego badziewia..już tyle takich miejsc szpeci krajobraz, że choć wejście w morze powinno dawać szeroką, niczym nie zmąconą perspektywę, żeby zachować estetykę, jaką powinny się charakteryzować obiekty w przewadze turystyczne. Jeśli jest to w gestii Urzędu Miasta, to prosimy o przemyślenie w tej kwestii i wizję zmian wdrożoną w życie. Niech będzie przestrzeń wolna od szmiry!

  6. Do ukończenia prac hydrologicznych na plaży pozostało; wersja Pana Burmistrza to ok. trzy tygodnie, w wersji Urzędu Morskiego to pięć tygodni,do dnia dzisiejszego zostało wykonanych ok.30 %prac.

  7. Na czterdzieści załączonych tutaj komentarzy ca trzydziestu autorzy nie podpisali, czyli automat za nich podpisał: “Anonim”. Sporo tak zamieszczonych komentarzy ma jednak sensowną merytoryczną treść, niestety cześć “Anonimów” to niewybredne ataki i pomówienia. Być może, że czyni to jedna chora osoba. Moim zdaniem ta sprawa znacznie obniża wartość całej strony i wymaga przemyślenia przez Redakcję.

    • Jerzy przeczytaj swoje komentarze i zastanów się czy jesteś normalny, czy sfilmowany. Teksty o surowych jajach i inne co piszesz to jest żal. Idź na promenadę tylko ogół wąsy bo z takim podejściem pewnie je masz.

  8. Fajnie ze poszerzaja,moze sie uda….ale te budowle na molo porazka ledwo da sie przejsc przy pandemi bez …okresu wakacyjnego,proponuje wprowadzic bilety 100zl za wejscie na molo…aby turysci unikali tego miejsca…
    Dobrze ze biedronki tam niepostawili….zreszta czort wie co to bedzie

    • Pomysł poszerzenia absolutnie dobry,niestety przy tym tempie prac ,obszaru na jakim muszą być wykonane prace oraz krótkiego czasu jaki pozostał ,jest niemożliwym do wykonania,wersja pana Burmistrza to ok.1 czerwca ,wersja Urzędu Morskiego 15 czerwiec.

  9. zaproście owsiaka ze swoją naćpaną czeredą bo oni bardzo lubią taplać się w błocie a normalni wczasowicze będą szerokim łukiem obchodzili ten Wasz niby kurort

  10. Kilka informacji pod rozwagę; po miesiącu prac na plaży-refulacji-nie został ukończony jeszcze pierwszy odcinek ok.650m ,po tej samej stronie pozostał odcinek od ul.Cichej do budynku US to również ok.650m.Od bazy rybackiej do mola to coś ok. 1000m.

  11. Nie ma co wybrzydzać na serwowany piach, czarne smugi występują często na kanarach oraz na hawajskich plażach itd, a w Międzyzdrojach będą atrakcją… W wymienionych miejscach, ta czerń jest faktycznie pochodzenia wulkanicznego, więc tylko czekać jak na Kawczej pojawią się kratery. Teraz poważnie, jeśli to czarne nie jest mułem lecz jednak piaskiem, to plażowicze szybko do tego przywykną. Niezaprzeczalną korzyścią ciemnego piasku, będzie silniejsze nagrzewanie się plaży tak, że wszystkie przyniesione surowe jaja szybko zagotują się na twardo… Jeżeli tylko nowa plaża, po deszczu lub po małym sztormie, nie będzie wydawała nieprzyjemnych zapachów z rozkładu organicznych resztek, to cała sprawa może się tutaj wybronić. Jednak jak już wielokrotnie pisałem, o losie nowej plaży zadecydują występujące w Międzyzdrojach silne sztormy, które spowodują nawrót starej linii brzegowej. Serdecznie życzę autorom pomysłu na poszerzenie plaży, żeby pierwszy taki sztorm wystąpił dopiero w październiku.

    • Pamiętam kilka lat temu jak podobne bzdury wypisywaliście na pomysł osiedla i ratusza na tzw. piachach. Osiedle jest , bagno nie wciągnęło budynków itd itp. Dobrze że pisanie bzdur nie jest karane bo dożywocie to w wielu przypadkach za mało;)

  12. Ale fajny czarny piach nam na plaze naniesli,tak mi sie wydaje ze to jest piach wulkaniczny . My Polacy teraz czujemy sie jak bysmy byli na wyspach Kanaryjskich !!!!!!!!!

  13. Tabliczki na zejściach informują o pracach na plaży do 15 czerwca,natomiast z wypowiedzi Pana Burmistrza wynika że,prace zostaną ukończone ok.1 czerwca,czy ktoś może doprecyzować o co chodzi z tymi dwoma terminami ?.

    • Obserwując postęp prac można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć że, dwa podawane terminy to efekt radosnych niczym nieskrępowanych przemyśleń ich autorów.

  14. Juz dziś była widać że postawione budy na pomoście mola blokowały swobodne przejście , dalej idąc tym pomysłem
    należy teraz zamontować światła lub postawić policjanta do kierowania ruchem.

  15. Jeszcze tylko brakuje żeby cała POLSKA wstrzymała oddech na kaprysy kilku,, biznesmenów,,
    Dziś pogłębiarka pracuje w rejonie Świnoujścia ,i trzeba to wykorzystać następny raz może to być dopiero za kilka lat.

    • Przecież zawsze narzekajacy bizmesmeni skozystaja najbardziej przyjdzie prawdziwy sezon w lipcu wieksz plaza wiecej turytow wiecej kasy.

    • Cała Polska nie musi wstrzymywać oddechu,wystarczy że kilku urzędników nie wstrzyma myślenia,15 czerwca 2021 roku zaplanowany odcinek plaży ma być zasilony piaskiem,pozostało sześć tygodni.

  16. Niestety prace związane z zasileniem plaży tak wyglądają , co jest smutne to fakt wyrażenia zgody przez Burmistrza na przeprowadzenie tych prac w jednym z najgorszych terminów- podobno najważniejszym były niskie koszty- kilkunastu osobom ograniczono prowadzenie działalności gospodarczej na plaży tu straty nie są istotne dla urzędników w Urzędzie Miejskim jak i w Urzędzie Morskim w Szczecinie którzy ten bałagan nam zorganizowali.

  17. Gdzie byli mieszkańcy i ich przedstawiciele radni ?,kiedy były podejmowane decyzje dotyczące zmiany charakteru zabudowy i budowy szpecących obecnie budynków,kolejnym przykładem jest tzw.refulacja,czy ktoś z radnych przyjrzał się bliżej bałaganowi jaki mamy na plaży do 15 czerwca ?

  18. Nowy numer “Polityki” zamieścił artykuł o tragicznej demolce architektury Międzyzdrojów. Chyba wszyscy mieszkańcy kurortu powinni go przeczytać.
    Wiem, że mieszkańcy Miedzyzdrojów szepcą o winnych, o ich korzyściach itd. Szepty szeptami ale czy nie nadszedł już czas na włączenie się do tej sprawy odpowiedniej miejscowo prokuratury?

  19. Dla normalnie myslacego czlowieka molo powinno byc zamkniete lub te budy rozebrane -odleglosc 1,5 m nie jest urzymana .Politycy Miedzyzdrojow powinni o tym wiedziec!!!!

  20. Refulacja plaży wygląda marnie, prace zatrzymane- podobno choroba zmogła załogę statku -nie wiadomo kiedy wznowią ,szykuje się niezły bałagan.

  21. Kochana niemiecka firmo Adler my Polacy prosimy o zlikwidowanie BUD na molo gdyz panuje epidemia virusa i przechodzenie przy tych budach nie jest zachowany odstep 1,5 bis2,0m . Dlatego proponujemy te budy rozebrac!!!!

  22. Ależ oczywiście dostali by pozwolenie -dobrze że Pan im podsunął ten pomysł.
    I jak to bywa w niemieckiej poprawności cały przekrój LGTB+

  23. Nie zgadzam sie jezeli chodzi o molo, ktore nalezy do niemieckiej firmy Adler to ze oni moga robic co chca na tym molo .Tzn jak by chcieli otworzyc tam BURDEL otworzyc to tez pozwolenie od wladz Miedzyzdrojow by dostali-gdyz molo do nich nalezy!!!!!!

  24. Ja mam inny temat do poruszenia .Chodzi o molo ,ja zadaje sobie to pytanie czy naprawde musi ono byc tak przez handlarzy zabudowywane ,dlaczego nikt nie reaguje na ten idiotyczny handel na molo .Mola powinno sluzyc ludzia -ludzie powinni sie na mola swobodnie poruszac jak jest w innych krajach . A tutaj jest tylko kasa sie liczy , kto wrescie zareguje na ten balagan . Niedlugo zaczna pomniki tam stawiac i my bedziemy za to musieli placic bo to jest robione dla nas obywateli tego kraju .Wstdcie sie politycy Miedzyzdrojow -gdyz to idzie na wasze konto!!!!!!!

    • Molo spacerowe czy molo handlowe, oto jest pytanie? To drugie molo zostało wymyślone w Międzyzdrojach. Nie wiem tylko, kto był tym molowym geniuszem, miasto czy dzierżawca mola, niemiecka firma Adler. Czym to się na molo nie handluje; od starych dobrych polskich wódek przez pieczone kartoflane spirale do płynów do czyszczenia okularów i monitorów. Morze zeszło na drugi plan, nawet zapachy nie te, przeważa rozgrzany olej, albo nie tak zły, zapach świeżo parzonej kawy… W sprawie dalszych pomysłów władz miasta dotyczących architektury, plaży, mola, mola czy morza mam jak najgorsze przeczucia, czy to wszystko nie skończy się wypompowaniem Bałtyku, bo za głośno szumi i jest za mokry, no i wreszcie można będzie zbudować dowolną ilość handlowych punktów, a nawet miejsc na budowę nowych, tak brakujących parkingów, zaś o nowych apartamentowcach już nie wspomnę !!!

  25. Pan Burmistrz za bardzo widać nie orientuje się w temacie pochodzenia materiału. Piasek pochodzi z rozbudowy części morskiej Terminalu LNG w Świnoujściu. Wykonywane są prace polegające na pogłębieniu obszaru obok istniejącej obrotnicy do rzędnej -14,5 m tak, aby umożliwić budowę nowego uniwersalnego stanowiska do rozładunku zbiornikowców LNG, a także załadunku jednostek bunkrujących oraz samego bunkrowania statków. Wykonawcą jest PORR S.A. ( firma wygrała wszystkie przetargi dotyczące rozbudowy Terminalu), a podwykonawcą, który wykonuje prace czerpalne i obecnie refulacyjne na plaży jest firma PRCiP z Gdańska.

  26. Dlaczego nie opublikowano mojego komentarza? Czy zawierał hejt? Nie. Czy był wulgarny? Nie. Czy kogoś obrażał? Nie.
    Wyraziłem opinię, że Międzyzdroje tracą swój niepowtarzalny klimat przyjazny dla wczasowiczów z poprzednich lat. Odniosłem się również do roślinności na wydmach. Dlaczego ją wycięto?
    Co w treści przeszkadzało redaktorowi portalu?

  27. A co zmplażą, zamknieta będzie do 15.czerwca?Teraz na wysokości prac plaże są zamknięte..Nie chcę narzekać ale w czerwcu to już jest masa turystów….

Napisz komentarz. Jeśli zamierzasz hejtować... nie pisz!

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj